Praktische informatie

Het antwoord op de meeste vragen over onze praktijk vindt u hieronder of bij FAQ. Toch nog een vraag? Bel gerust tijdens onze openingstijden of stuur een e-mail. Wij helpen u graag verder. U krijgt binnen 5 werkdagen antwoord. Natuurlijk mag u ook het contactformulier invullen.

MailenBellen

Verhinderd

 

Kunt u niet naar een afspraak komen?

Laat u ons dit minstens 24 uur van tevoren weten! Dat kan altijd, ook ’s avonds en in het weekend.
Belt u ons 0165 769 000 en spreek de voicemail in, of mailt u naar info@4mb.nl.

Let op

Als u de afspraak minder dan 24 uur van tevoren afzegt of verzet, dan ontvangt u van ons een factuur. We hebben immers de tijd voor u gereserveerd! U moet deze factuur zelf betalen. De zorgverzekeraar vergoedt die kosten niet.

Openingstijden

Maandag 08:00 - 17:00
Dinsdag08:00 - 20:00
Woensdag 08:00 - 17:00
Donderdag 08:00 - 17:00
Vrijdag 08:00 - 17:00
Zaterdag / Zondag gesloten

 

.

Kosten en vergoedingen

Behandelingen voor volwassenen vallen binnen de basis GGZ (BGGZ) en specialistische GGZ (SGGZ). Uw zorgverzekeraar vergoedt de kosten. Wel betaalt u eerst uw eigen risico. Voor jongeren tot 18 jaar verloopt de vergoeding voor psychologische zorg via de gemeente.

Klik hier voor de tarievenlijsten.

Wachttijden

We doen ons uiterste best om iedereen die een behandeling hard nodig heeft en daar een verwijzing voor heeft, zo snel mogelijk te helpen. Toch zijn er helaas wachttijden. Hieronder ziet u de wachttijden van de afgelopen maand, gerekend in weken. Het maakt niet uit welke zorgverzekeraar u heeft.

Aanmeld-wachttijd   (wachttijd tot intakegesprek)Locatie RoosendaalLocatie Etten-Leur Locatie Breda
Kind & Jeugd laagcomplexGeen wachttijdGeen wachttijdGeen wachttijd
Volwassenen basis GGZ (eerste lijn) circa 6-8 wekencirca 6-8 weken
circa 6-8 weken
Volwassenen specialistische GGZ (tweede lijn) circa 14 weken--
Behandelings-wachttijd  (wachttijd vanaf intakegesprek tot aan start behandeling)Locatie Roosendaal  Locatie Etten-Leur Locatie Breda
Kind & Jeugd laagcomplexGeen wachttijdGeen wachttijdGeen wachttijd
Volwassenen basis GGZ (eerste lijn) circa 2 wekencirca 2 wekencirca 2 weken
Volwassenen specialistische GGZ (tweede lijn) circa 2 weken--

Te lange wachttijd?
Vindt u de wachttijd te lang? Neem dan contact met uw zorgverzekeraar en vraag om wachtlijstbemiddeling. Uw zorgverzekeraar kan u ondersteunen, zodat u binnen 4 weken vanaf uw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt. De behandeling start dan binnen 10 weken vanaf de intake. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden, die zorgaanbieders en zorgverzekeraars samen hebben afgesproken.

Tips voor het doorkomen van de wachttijd.

Stappenplan

Uw behandeling is zo licht als mogelijk, maar zo intensief als nodig. We werken volgens een vast stappenplan, van aanmelden tot afsluiten. Vaste stappen in het proces zijn: aanmelden, screening, intakegesprek, bespreking team, rom-meting/basisdiagnostiek, vervolg intake/onderzoek, adviesgesprek hoofdbehandelaar/behandelplan, behandeling, betrokken omgeving, evaluatiemomenten, afronding en nazorg.

Bekijk hier de uitleg over alle stappen, van aanmelden tot afsluiten.

Intakegesprek

U heeft een intakegesprek met de psycholoog die u op basis van uw klacht het beste verder kan helpen. Daarom ontvangt u al voor het intakegesprek een uitgebreide vragenlijst. In het eerste gesprek bespreekt de psycholoog met u de klachten. Soms is een vervolgintake of (diagnostisch) onderzoek nodig om nog beter zicht te krijgen op de factoren die de klacht beïnvloeden. Het eerste intakegesprek duurt meestal xx minuten. Het secretariaat belt u om een afspraak te maken zodra de verwijzing en de uitgebreide vragenlijst binnen zijn.

Lees meer over de wachttijdtips tot aan het intakegesprek.

Samenwerking

Om u zo snel en goed mogelijk te helpen, werken we intensief samen met bijvoorbeeld huisartsen, fysiotherapeuten, algemeen maatschappelijk werk, scholen en jeugdzorg. Ook binnen onze eigen beroepsgroep werken we samen. Zo kunnen we u snel door of terug verwijzen als dat in uw belang is.

Lees meer over met wie 4MB samenwerkt.

Zorgpad

Iedere behandeling verloopt volgens een vast proces.

Zie het schema van een zorgpad (profiel).

Klachtenprocedure

We doen ons uiterste best om onze behandelingen en begeleiding perfect te laten verlopen. Toch kan een fout voorkomen. Als u dat zo ervaart, laat het ons dan weten. Wij leren graag van u. Ook als u klachten heeft over de behandeling. Samen zoeken we een oplossing! Vindt u dat uw klacht onvoldoende door ons is opgelost? Meld dit dan bij Stichting Inzet Voor Zorg. Zet daarbij lidnummer 114.07.47.0284.

Handige links

MIND: Deze site geeft nuttige informatie over psychische klachten, behandeling en nog veel meer.

VCGT: Deze site geeft nuttige informatie over veel voorkomende psychische klachten en cognitieve gedragstherapie.

MIRRO: Zelfstandig aan de slag met online behandeling.

PsyNed: Zelftesten voor psychische klachten.

Mijn positieve Gezondheid: Online tool voor het helpen kiezen en bespreken wat voor jou belangrijk is.

Aanmelden

Heeft u hulp nodig? U kunt uzelf of uw kind aanmelden voor psychologische hulp of onderzoek bij 4mb.

“Men neemt de tijd voor je en er wordt aandacht besteed aan de vooruitgang. Ik heb het als fijn ervaren.”

(Waardering op Zorgkaart Nederland, 2 maart 2020)